Dear Dahab Masr Customers , We would like to inform you that any orders placed between May 3th and May 6th 2024, will start being processed and shipped within five days starting from April 7th 2024. This adjustment is due to an increased volume of orders during the Spring festival holiday.
For our customers intersted in selling back their gold, please dircet your requests and inquiries to our email: "(sellyourgold@dahabmasr.com)"

Research

Supply and Demand Trends of Gold I Q2 of 2023

With the second quarter of 2023 ending, Gold's steady and bold performance left some marks across both global and local markets. Presenting you with Dahab Masr's analytical report of gold performance through Q2 of this year. walking you through all the changes and movements of the precious metal 

Continue ReadingSupply and Demand Trends of Gold I Q2 of 2023
Inflation is not always bad

Inflation is a hot topic in the news these days, and many people are looking for ways to protect their investments from its effects. In this article, we will explore the relationship between inflation and investment, and discuss whether inflation can sometimes be a positive thing.

Continue ReadingInflation is not always bad
The unknown facts of Egyptian demand I Q1 2023
Gold started this year with an exceptional performance, exceeding all expectaions. Here's the detailed performance report of gold ingots, coins and jewellery in Egypt for Q1 of 2023
Continue ReadingThe unknown facts of Egyptian demand I Q1 2023
دليلك الشامل للإستثمار

الاستثمار هو ضخ أموال في اي نشاط لخلق ارباح وعوائد. بينما تتعدد أشكال الإستثمار وطرقة و يختلف في مزاياه وعيوبه ولكل أداة استثمارية خصائصها وقابليتها الخاصة لتحقيق أرباح أو خسائر كبيرة، وقد أصبحت عملية الاستثمار غاية في الأهمية في التحديات الاقتصادية العالمية والمحلية الحالية ولكن مع كل بحث عن اداة استثمارية تجد نصائح منتشرة عن أهمية الدراسة قبل اتخاذ القرار الاستثمار.

. ذهب مصر تساعدك في هذا المقال على التعرف على اهم الادوات الاستثمارية ومزاياها وعيوبها وأفضل الطرق للتعامل معها وأشهر قصص النجاح فيه

Continue Readingدليلك الشامل للإستثمار
هل يتكرر سيناريو عام 2008 وكيف سيستجيب الذهب ؟

شهد عام 2008 الأزمة المالية العالمية، والتي تعرف بالركود الكبير، الذي بدأ في الولايات المتحدة. 

تسببت الأزمة في انهيار سوق العقارات، وأدت إلى العجز في سداد القروض العقارية الهشة الصنع، وفشل العديد من المؤسسات المالية التي استثمرت بكثافة في هذه القروض. حيث انتشرت الأزمة بسرعة في جميع أنحاء العالم، مما تسبب في ارتفاع كبير في معدلات البطالة وتراجع حاد في النمو الاقتصادي.

Continue Readingهل يتكرر سيناريو عام 2008 وكيف سيستجيب الذهب ؟
!ما هو الوقت الأنسب لشراء الذهب

هل الوقت الحالي هو الأنسب للاستثمار في الذهب


يتسأل العديد من المستثمرين في سبائك الذهب متى يكون الوقت مناسب لاعادة الشراء مرة اخرى وتطوير استثماره في الذهب، فمن هذا الاستفسار سوف نلقي نظرة على أداء اسعار الذهب في مصر الفترة الماضية بالاضافة الى اداء السعر العالمي وفقا للبيانات الاقتصادية المحلية والعالمية التي كانت عامل مؤثر في هذه التحركات. وسوف نستعرض ما هي التوقعات للفترة القادمة وفقاً لمختلف المؤسسات المالية و البنوك العالمية.

اخذت اسعار الذهب محلياً اتجاهاً صعودياً عنيفاً خلال الفترة السابقة بفعل قرار تحرير سعر صرف الدولار الأمريكي مقابل الجنيه المصري في 11 يناير للعام الجاري، حيث تخطى سعر جرام الذهب لعيار 21 مستوى 1900 جنيهاً، وكانت هذه الفترة تعتبر قفة قوية لاسعار الذهب محلياً لم يشهدها السوق المصري من قبل. 

 

Continue Reading!ما هو الوقت الأنسب لشراء الذهب

Items 7 to 12 of 23 total

Show per page